Wednesday, November 21, 2012

Roda atas roda bawah

Hidup ni umpama roda... kadang2 kita kat atas... kadang2 kita kat bawah...

Bumi ini berbentul apple....
http://www.wallpapers4iphone.com/wallpapers/computers/Its%20An%20Apple%20World.jpg

 Oittt.. sape kata bumi bentul apple???? Bumi bulat lahhh...
Kalau diri kat atas tak stable boleh jatuh kat bawah... kalau duduk kat bawah dengan usaha boleh naik ke atasss...

http://www.youwall.com/wallpapers/201112/world-wallpaper.jpg


itu lah perumpamaan  yang menggambarkan keadaan aku sekarang ni... dulu kat atas skrg kat bawah.. kekadang bahagia.. kekadang sedih.. kekadang megah duduk kat depan.. kekadang sembunyikkan diri menangis seorang diri...

Entah lah... mungkin salah sendiri mencarik sesuatu yang belum pasti tau kesudahannye...

oittt ape aku merepek membebel bagai ni..

tapi bile hati dah kusut ni lah jadinye.. mcm orang giler berlagak warasss.. fuhhhh...

Ya Allah... tolonglah aku... nak tarik nafas pun tak reti dah ni... semput2 jadinye...

rasa macam hidup kat dunia ni takde orang pun yang boleh tolong... (padahal keliling aku punye lah ramai manusia yang baik hati.. baik budi pekerti.. ade mama.. ada ayah.. ade adek.. tapi entah lah.. still rasa mcm hidup sorang2..)

Kusutkan rasa bile kita pikir pikir pikir dan pikir sampai taham maximum limit dah muntah2 pun still x dapat solution.. ape ke besar sgt lah masalah ko ni eni hoiiii....

Entah lah.. sendiri carik masalah sendiri settle lah!!!! Takde sape nak tolong ko lah eni woiii...

Tapi nasib baik lah ade mama and ayah yang sering memahami anaknye yang serba tak betul ni... (kekadang je tak betul..) kejap ok.. kejap sengal...

Nasihat mama and ayah akan ku simpan dalam dalam sgt ke dasar lubuk hati sampai no body boleh tiruu.. ehh jgn sebok2 nak tgk ape ade dalam lubok hati berhantu aku ni ok.. wekkk =p

Pesan mama and ayah pada anak dara dia ni.. "eni pikir lah masak2.. sebab satu hari nanti eni akan hidup dalam suasana yang eni tak pernah suke.. dan eni terpakse alami semua itu seumur hidup.. sanggup kah eni tempohi semua tu.. masa tu mama and ayah dah tak boleh nak tolong dah.. sementara mama and ayah boleh bagi nasihat ni.. baik pikir masak2.. kena ingat ni... TAKDE MASALAH YANG TAK BOLEH DISELESAIKAN"

Come on eni!! you should make ur own decision... huhuhu.....

Ya Allah... aku harap keputusan aku ni adelah yang sebetul betulnye...
Jika ianya salah... Kau berilah aku petunjuk ke simpang yang sebenar Ya Allah Ya Tuhan ku....

0 comments:

Post a Comment